Дітям - канікули, вчителям - час для творчості
25 березня на базі Троковицького природничо-екологічного ліцею відбувся семінар вчителів початкових класів на тему: «Формування соціально-активної особистості через гру - запорука розвитку творчого потенціалу учасників освітнього процесу».
Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання. Цікавість умовного світу гри робить позитивною, емоційно забарвленою монотонну діяльність учня із запам'ятовування, повторення, закріплення чи засвоєння інформації, а емоційність ігрового дійства активізує всі психічні процеси і функції дитини.
Для того, щоб семінар пройшов в дружній атмосфері, з педагогами працював практичний психолог Троковицького ліцею Комендант Т.І. Метою її тренінгових вправ було: визначення емоційного стану учасників семінару (вправа «Інтерв’ю»), поглиблення емоційних зв’язків між учасниками, налаштування на активну роботу, активізація пізнавальної діяльності, розширення знань про складові педагогічної майстерності (вправа «Я у своїй роботі»).
Під час семінару вчителі поділилися використанням ігрових технологій, які задовольняють дитячу допитливість, залучають їх до активного пізнання оточуючого світу, вчать оволодівати способами пізнання зв’язків між предметами та явищами.
Цікавими і змістовними були рольові ігри: «Салон краси», «Рекламна агенція», «Щоденні 5 – робота з текстами Едигея», «Шість капелюхів мислення», «Казкові пазли», «Мішечок», «Супермаркет», «Прес-конференція», «У магазині».
Саме в таких іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем і учнем. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, бажання вчитися.
За підсумками проведеного семінару, вчителі прийшли до висновку, що проводити ігри, створювати ігрові ситуації, важливо на кожному уроці, оскільки гра є засобом активізації навчання та виховання, одним з найефективніших методів організації навчальної діяльності учнів початкових класів.