Звіт директора Оліївської гімназії за 2021-2022 н.р.
ЗВІТ
директора Оліївської гімназії
за 2021-2022 н.р.
Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Сьогодні вона зазнає суттєвих змін – змінюються пріоритети, структура і зміст освіти, пов’язані із запровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.
У 2021/2022 навчальному році робота гімназії була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.
На сьогодні метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Гімназія дбає перш за все про те, щоб сформувати в майбутніх випускників уявлення про освіту не як про інструмент вибудовування кар’єри, а як складову своєї унікальної та неповторної життєвої траєкторії, засобу реалізації творчого потенціалу особистості. Саме тому, освітній процес спрямовано на підвищення рівня мотивації, творчості, активної пізнавальної діяльності, атмосфери співпраці всіх учасників освітнього процесу, а управління закладом було спрямовано на створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, роботу по впровадженню освітньої реформи в рамках нової української школи (НУШ).
Всі зусилля адміністрації та педколективу гімназії були спрямовані на створення безпечного середовища в закладі освіти. Оскільки освітній процес в 2021-2022 навчальному році в закладі освіти відбувався в умовах поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). Головним нашим завданням, в цих умовах було:
-
забезпечення належних протиепідемічних заходів у закладі;
-
запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) серед учасників освітнього процесу;
-
дотримання рекомендацій МОЗ України, ВООЗ, МОН України щодо організації освітнього процесу.
Освітній процес в 2021 - 2022 навчальному році в гімназії був організований таким чином, щоб забезпечити дотримання соціальної дистанції, мінімізації пересування здобувачів освіти по території закладу, недопущення скупчення серед учасників освітнього процесу. Для цього були передбачені наступні заходи під час організації освітнього процесу:
-
розроблені маршрути руху здобувачів освіти (вхід та вихід);
-
запровадження класно-урочної системи, закріплення за кожним класом класної кімнати;
-
затверджений графік обов’язкового провітрювання класних кімнат та рекреацій, та вологого прибирання приміщень гімназії;
-
були створені умови для індивідуального захисту, дотримання правил респіраторної гігієни;
-
обмежено проведення масових заходів з залученням декількох класів.
У період перебування регіону у «червоній» зоні освітній процес в закладі освіти здійснювався за дистанційною формою навчання.
В умовах широкомаштабного вторгнення росії в нашу державу освітній процес був призупинений з 24 лютого по 4 квітня. З 4 квітня освітній процес був відновлений з використанням дистанційних технологій і тривав до 27 травня 2022 року.
Освітній процес у 1-9 класах організовано відповідно до змісту Державного стандарту початкової освіти (1-4 класи) та Державного стандарту базової середньої освіти (5-9 класи). Відповідно до Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 р. № 684 та з метою дотримання чинного законодавства у виконанні конституційних вимог, щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти, усі діти шкільного віку мікрорайону гімназії станом на 5 вересня 2021 року були охоплені навчанням.
Педагогічним колективом гімназії проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початок 2021-2022 н.р. у гімназії навчалося 112 учнів. Укомплектовано 9 класів із середньою наповненістю 12 учнів. Охоплено навчанням 100% учнів.
Станом на 01.06.2022 року відбулося попереднє зарахування дітей до першого класу у кількості 9 дітей та сформовано один перший клас.
При зарахуванні учнів до гімназії адміністрація керується Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН України від 16.04.2018 р. № 367, які передбачають:
-
обов’язкове зарахування всіх дітей, які:
-
проживають на території обслуговування закладу;
-
є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в закладі освіти;
-
є дітьми працівників закладу освіти;
-
першочергове зарахування до закладів освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти мають право діти з особливими освітніми потребами, які проживають на території обслуговування закладу.
-
Зарахування дітей до закладу для здобуття початкової та базової середньої освіти не передбачає проведення конкурсу.
У 2021-2022 навчальному році освітній процес закладу освіти був організований відповідно до затверджених в установленому порядку освітньої програми, навчального плану і річного плану роботи гімназії.
Відповідно до річного плану в грудні 2021 року та в травні 2022 року адміністрацією гімназії було здійснено аналіз виконання робочих навчальних планів і програм з навчальних предметів, під час яких враховувались особливості закінчення 2021-2022 навчального року та результати різних видів контролю (фронтального, класно-узагальнюючого, тематичного), а також характеру контролю (попереднього, поточного, перспективного).
Навчальний план гімназії на 2021-2022 навчальний рік складено:
для 1-4-х класів – згідно Державним стандартом початкової освіти затвердженим Постановою КМУ від 21.02.2018 року № 87 ( додаток 2) та Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченка О.Я. (1-2 класи), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року №1272 та типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я. (3-4 класи), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273;
для 5-9-х класів – Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 405 (додаток 10) та за оновленими навчальними програмами для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Навчальний план включав інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів та курсів за вибором.
Предмети інваріантної та варіативної складової навчального плану викладалися за державними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання в закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році.
Під час перевірки виконання навчальних програм були проведені співбесіди з вчителями, перевірено ведення класних журналів, оформлені підсумкові звіти.
Результати перевірки показали, що виконання навчальних програм в 1-9-х класах у межах часу, відведеного навчальним планом закладу освіти на навчальний рік на вивчення предметів (кількість годин за програмою та фактична кількість використаних годин) практично співпадає, а саме:.
-
у 1-9-х класах навчальні програми з усіх предметів виконано в повному обсязі, відхилень від навчальних програм не виявлено, хоча значна частина навчального матеріалу викладалась дистанційно (з використанням освітніх онлайн-платформ);
-
обов’язкова кількість тематичних оцінювань з усіх навчальних предметів, що визначена чинними навчальними програмами, дотримана, тематичне оцінювання рівня навчальних досягнень учнів за формою проведення було: усним, письмовим, різнорівневим тестуванням, практичною роботою відповідно до специфіки навчальних предметів;
-
кількість обов’язкових лабораторних, практичних та інших робіт (дослідів), передбачених чинними програмами з навчальних предметів, дотримана;
-
варіативна складова навчального плану закладу освіти на 2021-2022 навчальний рік в 1-9-х класах виконана.
Виконання навчальних програм за 2021-2022 н.р. проаналізовано та узагальнено в наказі по гімназії.
У відповідності з річним планом перевіркою адміністрації були охоплені всі навчальні предмети і всі вчителі.
Велике значення всі вчителі надають використанню технологій особистісно орієнтованого навчання та реалізації сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу. Протягом 2021-2022 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-орієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у гімназії приділяється охопленню дітей навчанням.
Початкова школа, виконуючи вимоги Нового Державного стандарту початкової освіти, забезпечує становлення особистості дитини, її інтелектуальний , фізичний та соціальний розвиток через формування в учнів бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок, умінь і навичок здорового способу життя.
Успішна реалізація класоводами принципів особистісно орієнтованого навчання підтверджується позитивними результатами навчальних досягнень молодших школярів: 65% учнів 1-4 класів мають високий та достатній рівень навчальних досягнень.
З 59 учнів 5-9 класів високий рівень показали 6 учнів (10%), достатній 13 учнів (22%), середній рівень 20 учнів (34%), початковий рівень 20 учнів (34%). Якість навчальних досягнень за рік – 32%. За підсумками навчального року учні гімназії показали середній рівень досягнень у навчанні.
У 2021-2022 н.р. навчання у 9 класі завершило 9 учнів.
Класоводи 1-4 класів та класні керівники 5-9 класів проводять постійну роботу по оволодінню здобувачами освіти компетентностями щодо створення здорових та безпечних умов життя та діяльності в повсякденному житті та в умовах надзвичайних ситуацій.
Класоводи 1-4 класів, крім класичних варіантів класних кімнат використовують мобільні робочі місця, які можна легко трансформувати для групової роботи. Так вчителями початкових класів разом із дітьми було створено у класах такі осередки для дітей: навчання, читання, творчості, дослідництва, тиші та відпочинку та ігровий осередок.
Таке середовище дає можливість дітям робити власний вибір, можливості для розвитку нових та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших.
Ці осередки містять все необхідне для вивчення нової теми та предмету загалом. Тому саме тут розташовуються плакати, тематичні таблиці, книжки.
Робота в тематичних зонах:
- Зона відкриттів: пазли, математичне доміно, покрокові ігри, класна бібліотека (є енциклопедії, цікаві дитячі книжки, хрестоматії для читання), мікроскоп. Використовують на уроках математики, української мови та «Я досліджую світ». Також тут розміщені роздаткові матеріали, карточки для вивчення цифр та букв, настільні ігри, lego play box, lego 6 циглинок.
- Зона новин: розташовується на дошці та корковій дошці. Розміщується інформація про дату, день тижня, місяць, пори року, погоду, дні народження дітей, розклад чергувань, розклад уроків та дзвінків, календарне свято.
- Зона матеріалів: знаходяться матеріали для виготовлення поробок, малювання: олівці, ручки, маркери, ножиці, папір, клей, скріпки, альбоми, фарби, пензлики, стаканчики для води, гафрований папір. Також тут знаходяться плакати для наочності.
- Комунікативна зона: знаходиться на килимку або біля столу вчителя (один на один). Учителі разом із дітьми обговорюють, що було вивчено за день, що добре вдалося і над чим потрібно попрацювати. Що цікавого та корисного дізналися на уроках.
- Зона вчителя: сертифікати та гармоти вчителів, календар на рік, календарний план, поурочний план, журнал класу. Використовується також для спілкування з учнями тет-а-тет.
- Тематична зона: ця зона відводиться для технічних інструментів, тематичних книг, ігор, що стосуються предметів, які викладаються.
- Зона відкриттів та інформації. У цій зоні знаходиться приладдя для проведення дослідів. Учні проводять багато дослідів при вивченні теми «Жива та нежива природа». Діти із задоволенням долучаються до проведення таких дослідів.
У початкових класах відзначається надзвичайна активність учнів, готовність та бажання бути учасниками освітнього процесу, який захоплює навіть дорослих. Міцні міжпредметні зв'язки сприяють засвоєнню знань, вмінь та навичок на високому рівні. Там панує доброзичлива атмосфера.
Як і більша частина активного українського суспільства адміністрація та колектив гімназії поділяють думку, що цеглинками на яких формується національна ідентичність, суспільство є мова, писемність, освіта.
В умовах, коли в Україні йде війна, коли учнівський колектив закладу поповнюється учнями з різних регіонів України, які народилися та виховувалися в різних мовних суспільствах, мають різний рівень засвоєння української мови, одним із важливіших завдань адміністрації та педагогічного колективу закладу я вважаю не тільки забезпечення широкого застосування української мови в освітньому процесі закладу освіти, а і виховання в української молоді поваги та шанобливого ставлення до української мови.
На виконання складених заходів щодо реалізації положень та завдань Державної програми розвитку та функціонування української мови, в гімназії забезпечено умови для практичної реалізації ст.10 Конституції України: освітній процес здійснюється українською мовою, яка функціонує в усіх сферах шкільного життя.
Учні закладу щороку 9 листопада, коли в Україні відзначають День української писемності та мови, приймають участь в шкільних виховних заходах, Всеукраїнському радіодиктанті національної єдності.
Одним із основних принципів роботи гімназії є виявлення та підтримка в процесі навчання обдарованих та здібних у певних галузях учнів. У закладі створено відповідні умови для розвитку інтелектуальної та творчої обдарованості школярів. З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю та на виконання комплексної програми Оліївської сільської ради «Творча обдарованість» адміністрацією та педагогічним колективом у 2020/2021 навчальному році були здійснені такі заходи:
-
поновлений шкільний інформаційно-аналітичний банк «Обдарованість».
-
проведений шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів;
-
організована робота з підготовки та участі учнів у спортивних турнірах серед закладів Оліївської сільської ради;
-
організована робота з підготовки та участі учнів в Обласних та Всеукраїнських акціях та конкурсах;
-
організовані та проведені гімназійні конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;
-
організована робота факультативів за бажанням учнів;
-
забезпечено інформування про всі досягнення учнів гімназії.
Як результат творче спрямування навчального процесу має логічне продовження у позаурочній роботі. Так, здобувачі освіти гімназії брали участь у таких конкурсах, акціях та заходах:
-
VІ обласному конкурсі «Знаємо, пам’ятаємо, віримо…», присвяченому Дню Героїв України;
-
Всеукраїнському конкурсі для школярів «Цікава гідрометеорологія»;
-
Всеукраїнській акції «День зустрічі птахів»;
-
Акції «Годівничка»;
-
Трудовій акції «Параді квітів біля гімназії»;
-
мовно-літературному Міжнародному конкурсі ім. Т.Г.Шевченка;
-
конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика;
-
І, ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів.
-
«Паперовий світ»;
-
Урочистих заходах до Дня Соборності України в м.Житомирі;
Охоче учні брали участь у спортивних змаганнях на рівні ОТГ та гімназії.
Учні гімназії – активні учасники всеукраїнських та міжнародних предметних інтерактивних конкурсів та предметних олімпіад.
Головним завданням виховного процесу сьогодення я вважаю, і мою думку поділяє педагогічний колектив гімназії, є виховання всебічно розвиненої, гармонійної особистості, «виведення» її на високий загальнолюдський культурний рівень, соціалізацію у якісно нових умовах.
Згідно з планом виховної роботи гімназії на 2021-2022 навчальний рік вся виховна робота була направлена на проведення заходів, спрямованих на вдосконалення виховного процесу, базувалася на ґрунті національної культури і національних традицій, сприяла формуванню духовно багатих, морально зорієнтованих, життєво компетентних молодих людей, які успішно самореалізуються в соціумі як патріот України, громадянин, сім'янин, професіонал.
Відносини між учителем і учнем, в основному, розвиваються на основі співробітництва і ділового партнерства. Учитель і учні в закладі є рівноправними суб’єктами освітнього процесу. Це є результатом багаторічної роботи педагогічного колективу в цілому, та адміністрації гімназії зокрема, яка напралена на моделювання стосунків між педагогами та учнями, між педагогами та батьками на грунті взаємоповаги, взаєморозуміння, взаємодопоги та взаємопідтримки.
Протягом 2021-2022 навчального року, виховна робота була спрямована на:
-
виховання в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави,
-
патріотизму,
-
самосвідомості,
-
національної свідомості,
-
правосвідомості,
-
формування здорового способу життя,
-
профілактику Covid-19,
-
реалізацію загальнодержавних, обласних програм з питань попередження насильства над неповнолітніми,
-
профілактику дитячої бездоглядності та злочинності,
-
правову, психологічну підтримку дітей, які потрапили в складні соціальні умови.
Головна мета виховної роботи – виховання особистості учня, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, національно-патріотичних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.
Напрямки виховної роботи:
Національно-патріотичне і громадянське виховання,
Ціннісне ставлення до себе,
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей,
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,
Ціннісне ставлення до праці,
Ціннісне ставлення до природи,
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, роботі органів учнівського самоврядування, роботі з батьківською громадськістю.
Серед основних завдань виховної роботи гімназії були наступні:
- Забезпечити доступність до якісної освіти усіх дітей закладу, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів гімназії. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики гімназії щодо надання якісних освітніх послуг.
- Забезпечити соціальний захист здобувачів освіти.
- Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час освітнього процесу так і поза межами гімназії.
- Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.
- Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю.
- Формувати історичну пам’ять підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.
- Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.
- Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.
Адміністрація та педагогічний колектив гімназії працюють над реалізацією мети та завдань виховної роботи в закладі.
У гімназії створені методичні об’єднання класних керівників, планування та реалізація роботи яких здійснювалась з урахуванням вікових особливостей учнів та вимог сьогодення.
Усі класні керівники виконують свої посадові обов’язки:
- організовують життя колективу - класу відповідно до вікових особливостей, інтересів учнів та вимог суспільства;
- планують і проводять виховну роботу в класах;
- ведуть у встановленому порядку документацію класу, контролюють ведення учнівських щоденників;
- доводять до відома адміністрації гімназії всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу;
- беруть участь в засіданні педагогічної ради гімназії, методоб’єднань;
- ведуть активну пропаганду здорового способу життя;
- підтримують постійний контакт з батьками;
- забезпечують дотримання правил техніки безпеки під час здійснення освітнього процесу;
- проводять виховні заходи з профілактики булінгу, кібербулінгу, правопорушень тощо;
- організовують учнівське самоврядування в класі;
- залучають учнів до гурткової роботи;
- залучають обдаровану молодь до участі у фестивалях, конкурсах, змаганнях різних рівнів;
- співпрацюють з позашкільними закладами, громадськими, культурно-просвітницькими організаціями, правоохоронними органами в проведенні позаурочної виховної роботи в гімназії;
- проводять педагогічний всеобуч батьків та громадськості.
Відповідно до плану виховної роботи гімназії, планів виховної роботи класних керівників та з метою поширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та превентивної роботи, забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, попередження дитячого травматизму серед учнів, популяризації, пропаганди та формування навичок здорового способу життя, профілактики паління, вживання алкоголю, наркотичних засобів, профілактики булінгу, кібербулінгу, здійснення профорієнтаційної роботи класні керівники провели безліч різних заходів, переважно з використанням дистанційних технологій.
Серед учнів початкової школи (1-4 класи) було проведено наступні заходи:
- Години спілкування та інформаційні бесіди: «Тривожна валіза. Що це таке? Що покласти?», «Здатність та вміння протистояти негативним емоціям», «Як діяти в умовах хімічної атаки», «Поводження з вибухонебезпечними предметами», «Чим може пишатися українець?» «Україна понад усе!», «Поведінка з незнайомцями, незнайомими предметами та речовинами», «Як ідеш у ліс гуляти - треба всі грибочки знати», «Інфекційні хвороби. Шляхи їх поширення. COVID - сучасна хвороба. Карантин», «Як зігрітися, коли відключене отоплення», «Якщо ідеш гуляти, не забудь батьків спитати», «Вирішуй конфлікти мирно», «Інтернет - джерело знань та інформації», «Як уникнути конфліктів у колективі. Наслідки фізичних травм», «Що таке булінг?», «Надзвичайні ситуації. Види тривог. Сигнали тривоги. Дії при повітряній тривозі», «Радіаційна безпека. Засоби захисту», «Служби порятунку: 101, 102, 103, 104», «Знахідки, які можуть зашкодити вашому здоров'ю. Попередження про них дорослих», «Правила поведінки під час обстрілів, повітряної атаки. Евакуація. Бомбосховище», «Військовий стан. Правила поведінки під час військових дій. Комендантська година», «Правила спілкування в соціальних мережах в умовах воєнного стану та як вчиняти з інформацією, яка несе загрозу для України» (не публікувати фото місцевості з координатами, фото інфраструктири населеного пункту, фото розташування ЗСУ).
- Перегляд відеороликів: «Як позбутися від тривоги, страху та занепокоєння», «Безпека дітей під час війни», «Як дітям поводитися під час війни», «Сирена - моя помічниця. Що таке сигнал повітряної тривоги та як поводитися», «Про мінну безпеку!, «Як уберегтися від мін і вибухівки під час війни», «Безпека дітей під час літніх канікул. Правила поведінки влітку».
- Уроки пам’яті: «Чорні сторінки історії України: війни, депортації», «День пам’яті жертв голодомору», «Запали Свічку пам'яті» (вшанування пам'яті загиблих під час агресії РФ, «День Соборності України», «День пам’яті Небесної сотні», «День пам’яті Героїв Крут»
- Уроки мужності «Вони захищають Батьківщину», «У нас одна Батьківщина - наша рідна Україна»
- Виставки дитячої творчості: «Безпека дорожнього руху – це життя»; «Бережи електроенергію»; «Бережи природу»; малюнки до Дня захисту дітей, малюнки для солдатів, які знаходяться в зоні бойових дій, «Народні символи України», «Тризуб - державний символ України», «Я мрію стати...»
- Складання творів-мініатюр, бесіди «Ми за мир в усьому світі», «Моя мала Батьківщина», «Ми хочемо миру!», «Рідний край, де ми, живемо, Україною зовемо».
Серед учнів 5-9 класів було проведено такі заходи:
- Години спілкування, інструктажі та інформаційні бесіди: «Дотримання правил особистої гігієни – основа здоров’я», «Інструкція з безпеки життєдіяльності учнів під час дистанційного навчання та карантину», «Пам'ятка з профілактики грипу та інших гострих респіраторних інфекцій (ГРІ)», «Незвичайні літні канікули 2022», «Як уберегтися дітям під час війни. Інструктаж для учнів», «Правила поведінки цивільного населення під час війни, воєнного стану», «Даруйте людям радість», «Світ без війни!!!», «Твій чистий будинок – твоє здоров’я», «Подорож у світ майбутніх професій» (профорієнтація), «Україна – єдина країна», «Ми переможемо», «Ми – діти твої, Україно», «День вишиванки». «Конвенція про права дитини», «Я вірю в силу доброти», «Страшна дорожня статистика», «Обережно, міни!».
- Вернісаж малюнків: для воїнів ЗСУ «Повертайся живим», до Дня здоров’я, «Професії від А до Я», «Азбука вулиць та доріг».
- Уроки пам’яті: «22 січня – День Соборності України», «Крути..», «Чорнобиль - наша незагоєна рана», «На варті наших душ – Небесна сотня»,
- Заняття з елементами тренінгу: «Чи вмієш ти слухати іншого?», «Боляче буває всім», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет», «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Знаю права-виконую обов’язки»
-Тематичні уроки: до Міжнародного дня рідної мови «У мові моїй краса і неповторність», Дня Чорнобильської трагедії, «Ні, війні. Все буде Україна».
Підготовка дітей до усвідомлення сутності, наслідків негативних соціальних явищ, ціннісного ставлення до власного життя і життя інших, формування правової культури, що передбачає активну протидію випадкам порушення законів постійно в центрі уваги педагогічного колективу гімназії.
В гімназії систематично здійснювалися заходи щодо профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень. Продовжує працювати Рада профілактики, яка складається з представників педагогічного колективу, психологічної служби та адміністрації гімназії. Засідання Ради профілактики відбуваються згідно з планом роботи.
На розгляд ради виносяться питання, пов’язані з дисциплінарними проблемами та шляхами їх вирішення. Класні керівники, учителі-предметники, а також практичний психолог індивідуально працюють із батьками тих учнів, що потребують підвищеної педагогічної уваги, схильних до правопорушень.
Адміністрація гімназії, класні керівники проводили індивідуальні бесіди з учнями, що потребують посиленого педагогічного впливу.
В результаті роботи Ради профілактики та педагогічного колективу гімназії протягом року жоден учень не був поставлений на внутрішкільний облік.
Проводиться щоденний облік відвідування учнями навчальних занять в рамках операції «Урок»; систематичний аналіз пропусків уроків; індивідуальна робота з учнями, що схильні до девіантної поведінки. Питання організації роботи щодо обліку відвідування учнями гімназії та встановлення причин відсутності на уроках знаходиться на постійному контролі у адміністрації гімназії та класних керівників. Протягом навчального року ведеться шкільна документація (класні журнали, письмові пояснення батьків, медичні довідки).
У вересні 2021 року соціальним педагогом сформовано соціальний паспорт гімназії та спільно з класними керівниками проведено паспортизацію класів.
В грудні 2021 року перевірено та уточнено списки дітей для забезпечення новорічними подарунками.
Робота соціального педагога та практичного психолога в 2021/2022 навчальному році була спрямована на рішення конкретних проблем, з якими зверталися учні, їх батьки, вчителі. Діяльність здійснювалася за наступними напрямками: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-розвивальна робота, психологічна просвіта, організаційно-методична робота та робота щодо запобігання та протидії булінгу.
Від того, в якій атмосфері перебувають діти, залежить їхній настрій, здоров’я, бажання вчитися і, зрештою, просто приходити до школи. Перебування в безпечному, доброзичливому освітньому середовищі, де панують довіра та повага, є тією основою, що сприяє запобіганню насильства та булінгу в закладі освіти.
Саме для цього в Оліївській гімназії було розроблено комплекс превентивних заходів щодо протидії насильству та булінгу в учнівському середовищі.
На початку навчального року практичним психологом Романенко С.П. разом з класними керівниками було проведено діагностування рівня напруги та тривожності в учнівських колективах - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнення в колективах. Класні керівники провели анкетування серед батьків для виявлення ступеню їхньої обізнаності проявів булінгу.
За наслідками діагностування та анкетування кожен класний керівник разом з соціально-психологічною службою спланував превентивну роботу щодо запобігання булінгу в колективі свого класу.
Протягом навчального року систематично проводилась інформаційно-просвітницька діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування) та нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках.
На нараді при директору педагогічний колектив було ознайомлено з нормативними актами щодо протидії булінгу.
Питання на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» розглядалось на засідання методичного об’єднання вчителів.
Також на сайті розміщені матеріали про порядок реагування на випадки булінгу та порядок застосування заходів виховного впливу.
Протягом І семестру 2021/2022 навчального року соціальним педагогом було заплановано та проведено заходи з протидії булінгу та профілактики правопорушень серед учнівської молоді:
-
Вивчення мікросоціального середовища та взаємодії суб’єктів середовища, які впливають на формування та розвиток особистості;
-
Аналіз стану соціального середовища учнів та умов виховання в сім'ї;
-
Групові та індивідуальні консультації учням, заняття з елементами тренінгу по запобіганню конфліктних ситуацій під час спілкування з однокласниками і дорослими, про недопустимість насилля в будь-яких проявах та відповідальність за свої вчинки;
- Засідання круглого столу з питань профілактичної роботи з дітьми з девіантною поведінкою;
- С/п дослідження серед учнів 7-их класів за методикою «Соціометрія»;
- «Кібербулінг. Реалії сьогодення» - година спілкування;
- Бесіда «Конфлікти та шляхи їх подолання»;
- Виховна година з елементами тренінгу «Вміння радіти простим речам та любити людей, які нас оточують»;
- Співробітництво з представником ЮП у справах неповнолітніх по напрямках профілактики конфліктів між дітьми;
- Розміщення інформації для вчителів на сторінці гімназії в соціальній мережі Facebook та в вайбер групах класів на тему «Профілактика булінгу в учнівському середовищі. Корисні поради»;
- Розміщення інформації для батьків на сторінці гімназії в соціальній мережі Facebook та в вайбер групах класів на тему «Хороші сімейні традиції – запорука морального здоров’я дитини»;
- Розміщення інформації для учнів на сторінці гімназії в соціальній мережі Facebook та в вайбер групах класів на тему «Правила інтернет-безпеки» та інформаційних матеріалів, порад: як розпізнати та протистояти булінгу;
- Організація виховних заходів до Міжнародного дня боротьби проти насилля;
- Проведення профілактичних заходів щодо запобігання асоціальної поведінки особистості;
- Консультації класним керівникам, учням, батькам щодо формування дружніх відносин у класному колективі;
- Проведення виховних занять (годин спілкування, занять з елементами тренінгу, інтерактивних занять) в класних колективах за планом проведення «Місячника здорового способу життя»;
- С/п дослідження серед учнів 5-х класів за методикою «Соціометрія»;
- Проведення виховних годин з учнями 5-х класів «Я та мій клас», «Дружні стосунки в класному колективі»;
- Година спілкування з учнями «Недопустимість насилля в будь-яких проявах та відповідальність за вчинки»;
- Тренінг для вчителів : «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»;
- Консультації вчителям щодо підвищення статусу позитивних лідерів і зменшення впливу учнів з девіантною поведінкою на учнівські колективи;
- Розміщення інформації на сторінці гімназії в соціальній мережі Facebook та в вайбер групах класів на тему «Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини»;
- Організація та проведення акції «16 днів проти насилля»;
- проведення Всеукраїнського уроку «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.
Для інформування учасників освітнього процесу та запобігання булінгу широко використовувалися сторінка гімназії в соціальній мережі Facebook та в вайбер групи класів.
Як елемент позакласної навчально-виховної роботи було організовано та проведено такі предметні тижні:
Тиждень фізичного виховання та здорового способу життя;
Тиждень початкових класів;
Тиждень української писемності та мови;
Тиждень англійської мови;
Всеукраїнський тиждень права;
Тиждень зарубіжної літератури;
Тиждень географії;
Тиждень основ здоров'я;
Тиждень фізики;
Тиждень біології
|
На жаль, не всі предметні тижні були проведені в повному обсязі у зв’язку з військовою агресією росії. Війна внесла свої корективи у освітню роботу закладу. Але, педагогічний колектив Оліївської гімназії мужньо став на позиції освітнього фронту, для ефективної роботи з учнями та батьками.
Робота з батьками була спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.
У закладі працює батьківська рада, що обговорює важливі для всіх учасників освітнього процесу питання.
На даний час особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань:
- зміцнення матеріально-технічної бази;
- забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу;
- формування здорового способу життя.
Робота педагогічного колективу з батьками проводилася як групова за допомогою мессенджерів (група у Viber), так і індивідуальна (телефонні дзвінки).
Батькам надавалися консультації з приводу організації навчання дітей, а також було рекомендовано ознайомитися з наступними інформаційними брошурами: «Рекомендований вміст тривожної валізки»; «У разі надзвичайної ситуації або війни» (поради по підготовці вдома, що робити в надзвичайній ситуації в зоні бойових дій, правила поведінки в інформаційному просторі)»; «Перша домедична допомога під час обстрілів»; «Домашня аптечка: що має бути»; «Воєнний стан. Правила поведінки під час військових дій. Комендантська година»; «Рекомендації, як навчати дитину в період воєнного стану. Поради фахівців, як зберегти психічне здоров'я дитини».
Педагогічний колектив гімназії виконуючи основні завдання виховання учнів протягом 2021-2022 навчального року використовував різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, конкурси, огляди, акції, виставки.
Важливою складовою виховної роботи гімназії є охоплення учнів гуртковою позакласною та позаурочною роботою, що дає можливість продовжити процес формування лідерських, творчих якостей, соціальної активності учнів. В 2021-2022 році у закладі працювало 2 спортивних гуртки:
-
Гурток «Футбол» для учнів 5-8 класів з тижневим навантаженням 4 години;
-
Гурток «Рухливі ігри» для учнів 3-4 класів з тижневим навантаженням 1 година.
Гуртковою роботою охоплено 26 учнів, що становить близько 26% від загальної кількості учнів гімназії.
Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.
Методичні знахідки, що стали пріоритетними у виховній роботі – це проєктна діяльність направлена на формування навичок міжособистісної взаємодії, командної роботи, креативності, критичного мислення, навичок аналізу та рефлексії, комунікативних умінь, самодисципліни і самоорганізації, на підвищення рівня активності в навчально – пізнавальній діяльності учнів класу через вивчення та інтеграцію учнів в класному колективі методом заохочення успіхів особистості в колективних формах діяльності, на підвищення життєвої активність пасивних учнів класу через стимулювання трудової активності та сформованих цінностей до праці, патріотичне виховання.
У своїй роботі педагогічні працівники використовують також тренінгові вправи, за допомогою яких намагаються створити передумови для успішної роботи в класному колективі, формують в учасників вміння розкривати власні можливості, розвивають навички ефективного спілкування, аналізувати свої поведінку та вчинки, розуміти інших.
Отже, виховна система нашої гімназії – це комплекс виховних цілей, спільність людей, спосіб життя учнівського колективу, всі аспекти якого підлягають одній меті, забезпечуючи у процесі свого функціонування досягнення заданого результату.
Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.
Загальношкільні заходи висвітлювалися протягом року в групі гімназії в соціальній мережі Facebook.
У 2021/2022 навчальному році в гімназії було відкрито 3 групи подовженого дня для учнів 1-6 класів.
Організація освітнього процесу ГПД здійснюється згідно з Порядком створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 25 червня 2018 р.
Для роботи груп подовженого дня використовувалися 3 навчальні кабінети спортивний зал, спортивний майданчик, футбольне поле.
Вихователями ГПД систематично проводилася робота з батьками з питання відвідування групи продовженого дня, перебування в ній дітей згідно з режимом дня. Близько 10% вихованців час від часу були відсутні в групі з поважних причин або знаходились у групі неповний день за попередженням (заявою) батьків.
Учням нашої гімназії комфортно почуватися в сучасному світовому та освітньому просторі, вони комунікабельні та надзвичайно активні.
Освітній простір гімназії організований доцільно для навчання та відпочинку.
Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, їдальні, спортмайданчика, що функціонують у закладі, є належним.
Класні приміщення 1-9 класів забезпечені регульованими партами, шафами для зберігання роздаткового матеріалу, робочими столами для вчителів.
1 та 2 класи забезпечні інтерактивними дошками, 1,2 та 4 класи - проекторами, 1-4 класи - ноутбуками, принтерами, ламінаторами, корковими дошками, навчальними приладами (глобус, мікроскоп, ваги, мірні лінійки, навчальний годинник), конструкторами, навчальними іграми, 2,3, 4 та 6 класи – телевізорами.
Кабінет фізики обладнаний 5 комп’ютерами для проведення уроків інформатики. Наявної кількості комп’ютерів не вистачає для забезпечення потреби учнів класу в комп’ютерах під час проведення уроків інформатики, тому учні змушені працювати по 2-3 дитини за комп’ютером.
Технічні засоби навчання експлуатуються і зберігаються відповідно до вимог.
Заняття фізичної культури проводяться в спортзалі та на спортивному майданчику зі спортивним обладнанням. Забезпечення спортивним інвентарем достатнє.
План проведення поточного ремонту виконується. Так влітку 2021 року в коридорах гімназії було проведено поточний ремонт з метою осучаснення освітнього простору та організовано місця для дозвілля та відпочинку учнів під час перерв. На 2 поверсі гімназії знаходиться телевізор, який використовують під час проведення виховних заходів. Традиційно до загальношкільних свят і предметних тижнів створюються тематичні фотозони, які є «родзинкою» нашої Оліївської гімназії.
Огляд технічного стану будівель і споруд проведено.
Стан території: квітники, огорожі, спортивний майданчик – перебувають у задовільному стані. Влітку 2021 року на території гімназії було висаджено кущі керії та троянд.
Уся матеріально-технічна база знаходиться у належному стані. Всі кабінети облаштовані з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності директора закладу освіти, як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Санітарного регламенту і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу освіти з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу та чергових вчителів.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів організовується проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності серед учнів та годин спілкування на теми «Правила дорожнього руху», «Правила протипожежної безпеки», «Запобігання отруєнням», «Обережно! Гриби!» «Правила безпеки під час користування газом», «Правила безпеки під час поводження з вибухонебезпечними предметами», «Правила безпеки на воді», «Правила безпеки при користуванні електроприладами», «Поводження з джерелами електроструму», відпрацьована програма вступного інструктажу. У гімназії наявна система профілактичної роботи з питань БЖД, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров'я».
Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, подорожами, спортивними змаганнями, олімпіадами, конкурсами. В гімназії в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. На початку навчального року проведені інструктажі з учнями: вступний (01.09.2021), первинний (перед початком роботи в кабінеті інформатики, фізики, хімії, на спортивному майданчику), які зафіксовані у журналах відповідного зразка.
На виконання Закону України «Про дорожній рух», Закону України «Про охорону дитинства», з метою здійснення широкої профілактичної роботи з попередження дорожньо-транспортного травматизму, у закладі з 06 по 10 вересня 2021 року організовано та проведено Тиждень «Увага! Діти на дорозі!».
У вересні місяці видано ряд наказів, у яких передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму.
У гімназії постійно проводиться аналіз стану здоров’я учнів; аналіз захворювань учнів; аналіз гострої захворюваності дітей; оформляються листи здоров’я на кожен клас.
Адміністрація закладу забезпечує здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів, відповідно до положень спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».
Учнівським самоврядуванням спільно з педагогом-організатором розроблено та впроваджено програму «Операція урок», згідно з якою здійснюється щоденний контроль за відвідуванням учнями занять, встановлюються причини відсутності учнів на уроках; проводиться превентивна роз’яснювальна робота з батьками та учнями щодо порядку звільнення учнів з уроків (заява батьків в порядку виключення за сімейними обставинами).
За планом роботи гімназії проводиться навчання працівників школи з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо.
Також у приміщенні гімназії розміщено куточки з безпеки життєдіяльності. На кожному поверсі, розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих; у кабінетах закладу освіти оформлено куточки з безпеки життєдіяльності.
На засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові неодноразово обговорювалися питання безпеки життєдіяльності, питання з охорони праці, дитячого та дорослого травматизму, ознайомлено працівників закладу освіти з новими нормативними документами в галузі охорони праці.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювались на батьківських зборах в онлайн форматі.
Цього року за сприяння Оліївскої сільської ради було проведено медогляд працівників гімназій у квітні місяці на базі Профполіклініки.
З метою створення безпечних умов роботи й охорони праці на початок 2021/2022 навчального року було заміряно контури заземлення й ізоляції електрообладнання. Гімназія в достатній кількості забезпечена засобами пожежогасіння, в гімназії обладнано спеціальний куточок з пожежної безпеки.
Постійно здійснюється контроль роботи системи забезпечення життєдіяльності приміщень гімназії.
Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці є одним із пріоритетних напрямків роботи. Профілактична робота з попередження травматизму на належному рівні. Учні та вчителі обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Для цього проводився тиждень безпеки дорожнього руху, відпрацьовуються дії у разі надзвичайних ситуацій, запрошувалися спеціалісти, для бесід з учнями, систематично проводяться інструктажі, тощо. Педагогічний колектив гімназії обізнаний з алгоритмом дій у разі нещасного випадку чи у разі погіршення стану здоров’я учнів (відповідно наказу Міністерства освіти та науки від 16.05.2019 № 659 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу». У 2021/2022 навчальному році у закладі не було жодного нещасного випадку.
Велика увага приділяється щодо дотримання санітарно-гігієнічного стану в закладі. Так, постійно в кабінетах дотримується температурний режим. Заклад забезпечений меблями, у тому числі різних ростових груп. Обладнання більшості навчальних кабінетів дозволяє гнучко використовувати простір під час освітнього процесу. Рівень освітлення відповідає нормативним вимогам. Необхідно зазначити, що вчителі проводять профілактичну роботу щодо дотримання гігієнічних норм, бесіди з учнями щодо важливості дотримання таких норм, на уроках біології та основ здоров’я з питань гігієни проходить актуалізація знань, в класних кабінетах наявні інформаційні плакати (COVID- 19).
Більшість представників освітнього процесу та гості закладу освіти зазначають, що в закладі перебувати комфортно.
З метою здійснення соціально-правового захисту учнів пільгових категорій у закладі була організована робота згідно річного плану роботи закладу, планів роботи соціального педагога, шкільного психолога, класних керівників та здійснювалась у відповідності з вимогами Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС», Указу Президента України «Про національну стратегію профілактики соціального сирітства на період до 2023 р.», Постанови Кабінету Міністрів України «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Листа МОН «Про надання пільг дітям з багатодітних сімей».
Напочатку навчального року проведено соціальний моніторинг, за результатами якого було складено соціальні паспорти класів та гімназії, в яких вносились необхідні зміни протягом року.
У 2021-2022 навчальному році в закладі навчалися діти таких пільгових категорій:
-
діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 3;
-
діти з малозабезпечених сімей - 1;
-
діти, потерпілі внаслідок аварії на ЧАЕС – 1
-
діти, учасників ООС (АТО) – 2;
-
діти, з багатодітних сімей – 29.
Всього 36 дітей.
Робота з соціального захисту учнів гімназії включала:
-
Забезпечення підручниками згідно навчальних програм.
-
Залучення учнів пільгових категорій до гурткової роботи.
-
До Новорічних свят всі діти гімназії отримали солодкі подарунки
-
Надання безкоштовного гарячого харчування учням 1-4 класів, дітям, позбавленим батьківського піклування та дітям-сиротам, дітям з малозабезпечених сімей, дітям, батьки яких брали або беруть участь в ООС, дітям постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС.
-
Надання гарячого харчування з оплатою батьками 50% від вартості харчування дітям, з багатодітних сімей.
-
Надання гарячого харчування учням 5-9 класів, що не користуються пільгами з оплатою батьками 100% від вартості харчування (за заявою батьків).
Правильне харчування, збалансований і різноманітний раціон, правильна кулінарна обробка продуктів і дотримання санітарних норм при приготуванні їжі є важливими чинниками для людей різного віку. Але коли мова заходить про харчування здобувачів освіти, необхідно також враховувати особливості, властиві саме цьому віку.
Згідно з вимогами Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 25.09.2020 № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394 , який набув чинності з 1 січня 2021 року та Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305, організація харчування в гімназії здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
В гімназії працює їдальня, де належним чином організоване гаряче харчування учнів.
Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) (пункт 13 Порядку).
В їдальні є штат працівників (кухар та підсобний працівник гімназії), що введені в штатний розпис освітнього закладу.
Їдальня гімназії розрахована на 48 посадкових місць.
Розташування столів у обідній залі відповідає вимогам Санітарного регламенту та вимогам постанови Міністерства охорони злоров’я України головного державного санітарного лікаря України «Про затвердження протиепідемологічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 06.09.2021 № 10.
Для дотримання особистої гігієни здобувачами освіти перед входами у їдальні розташовані умивальники з холодною та теплою водою, достатньою кількістю рідкого мила в диcпенсерах-дозаторах та одноразовими рушниками.
В залі їдальні на інформаційному стенді розташовані відповідні документи: графіки харчування здобувачів освіти 1-4 класів, соціальних категорій, груп ГПД, учнів, які харчуються за батьківські кошти, примірне чотиритижневе меню та затверджене директором щоденне меню з зазначенням ваги та ціни страви.
Харчування здобувачів освіти проводиться у відповідності до чотиритижневого меню. Учні закладу освіти забезпечені одноразовим харчуванням за відповідним графіком. Вартість харчування для них становить 30 гривень та здійснюється за рахунок місцевого бюджету та за рахунок батьків.
Вартість обіду для груп подовженого дня в їдальні гімназії становить 25 гривень та здійснюється за рахунок місцевого бюджету.
На харчоблоці здійснюється обов'язковий бракераж сирої та готової продукції із залученням медичної сестри гімназії.
Матеріально-технічна база і обладнання харчоблоку відповідають нормативним санітарно-гігієнічним вимогам.
Харчоблок забезпечений достатньою кількістю гарячої та холодної води.
Усі продукти, які привозять у їдальню гімназії, мають супровідні документи, що засвідчують їх якість. Також створено належні умови для зберігання усієї продукції.
У холодильниках є наявні термометри для контролю за температурним режимом, сестра медична веде журнал реєстрації температурного режиму в холодильниках.
В харчоблоці є всі належні умови для зберігання продуктів. Чітко виконується термін реалізації продуктів.
Продукти харчування, які надходять до закладу освіти сертифіковані та мають посвідчення якості, постачаються відповідно до заявок на продукти харчування. Кухар та медична сестра гімназії ведуть облік продуктів харчування, дотримуються терміну реалізації, планують забезпечення основними продуктами харчування на тиждень, здійснюють їх використання згідно меню.
На харчоблоці ведуться журнали, ведення яких передбачено програмами-передумовами НАССР.
Директор гімназії та медичний працівник (за його відсутності - особа (особи), які визначені наказом директора гімназії відповідальними за організацію харчування в закладі) здійснюють щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до гімназії, умовами їх зберігання, дотриманням термінів реалізації і технології виготовлення страв, дотриманням санітарно- протиепідемічного режиму в їдальні (харчоблоці), фактичним виконанням меню за меню-розкладом, що містять кількісні дані про рецептуру страв (пункт 8, 9 Розділу VI Санітарного регламенту). В стравах використовується зменшена кількість солі та цукру. Страви завжди подаються свіжими та гарячими. В гімназії забезпечений індивідуальний питний режим.
Освітній процес у гімназії забезпечували 18 педагогів ( 1 працює за сумісництвом, а 2 – перебувають у відпустках по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку,).
З них:
Педагогічне звання «Старший учитель» - 1
Вища категорія – 3
Перша – 8
Друга – 2
Спеціаліст – 2
Молодший спеціаліст-2
Протягом минулого навчального року значно зріс рівень педагогічної майстерності вчителів. Вони йдуть в ногу з життям. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів гімназії.
У 2021-2022 н.р. педколектив Оліївської гімназії продовжив реалізацію Державної програми «Інформаційні та комунікативні технології в освіті і науці».
Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.
Робота з атестації педагогічних працівників закладу освіти була організована відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Протягом навчального року згідно з річним планом роботи було організовано та проведено атестацію 4 педагогічних працівників:
1. Гутевич О.Ю., вчителю початкових класів, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;
2. Мельничук О.В., вчителю української мови та літератури, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
3. Залізнюк С.В., вчителю математики, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
4. Сівченко Л.П. вчителю математики, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
Педагогічний колектив гімназії постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності. Щороку педагогічні працівники гімназії планово проходять курси підвищення кваліфікації та до 25 грудня звітують на засіданні педагогічної ради про закінчення курсів підвищення кваліфікації та набуті знання.
«План підвищення кваліфікації педагогічних працівників Оліївської гімназії на 2021 рік» був схвалений на засіданні педагогічної ради гімназії (протокол № 4 від 24.12.2020 р.). Про проходження курсів підвищення кваліфікації у 2021 році педагогічні працівники гімназії прозвітували на засіданні педагогічної ради. Рішенням педагогічної ради було ухвалено зарахувати проходження курсів підвищення кваліфікації, семінарів та участь у конференціях, як підвищення кваліфікації вчителів гімназії (протокол № 5 від 20.12.2021 р.). У 2021 році 100% педагогічних працівників гімназії підвищили свій професійний рівень та пройшли курсову підготовку.
Згідно з «Орієнтовним планом підвищення кваліфікації педагогічних працівників Оліївської гімназії на 2022 рік» (схваленого рішенням педради протокол № 1 від 30.08.2021 року) 11 педагогічних працівників підвищують свій професійний рівень та проходять курсову підготовку на умовах регіонального замовлення на базі КЗ "Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЖОР та 5 педагогічних працівників гімназії підвищують свій професійний рівень та проходять курсову підготовку за кошти місцевого бюджету на базі ЖДУ ім..І.Франка протягом 2022 року. До 23 грудня 2022 року планується проходження курсів підвищення кваліфікації усіма працівниками гімназії.
В 2021- 2022 навчальному році в Оліївській гімназії було організовано підвезення до закладу та у зворотному напрямку учнів і працівників гімназії. Підвезення здійснювалося за рахунок місцевого бюджету шкільним автобусом.
Для забезпечення безпечного перевезення учнів шкільним автобусом було призначено відповідальних осіб - вихователів супроводу дітей (Сазонську А.Є. та Гутевич О.Ю.), які організовували перевезенням дітей, та вели облік учнів.
Підвезення здійснювалося одним шкільним автобусом. Водій Гарферд В.М. здійснював перевезення за визначеним маршрутом.
Підвезенням в 2021-2022 навчальному році було забезпечено 78 учнів гімназії.
На початку 2021-2022 н.р. в гімназії були наявні 2 автобуси. Протягом 2021-2022 н.р. для здійснення підвезення учнів та працівників гімназії вистачало одного шкільного автобуса для забезпечення в повному обсязі потреби в підвезенні учнів та працівників.
В умовах широкомаштабного вторгнення росії в нашу державу в березні 2022 року 2 автобуси були передані на потреби ЗСУ. Тому при завершенні будівництва і обладнання бомбосховища та можливості виходу здобувачів освіти на офлайн навчання потрібно буде вирішувати питання щодо організації підвезення до гімназії та у зворотному напрямку учнів і працівників гімназії.
Наприкінці 2021-2022 н.р. адміністрація та педагогічний колектив гімназії визначилися з пріоритетними напрямками роботи Оліївської гімназії у 2022-2023 н.р:
-
Сприяти впровадженню в практику роботи гімназії сучасних освітніх технологій, передового педагогічного досвіду вчителів закладу освіти, територіальної громади, області, держави.
-
Забезпечити умови для національно-патріотичного виховання.
-
Забезпечити умови для виконання оздоровчої функції освіти.
-
Проводити системний, цілеспрямований моніторинг усіх напрямків освітнього процесу гімназії.
-
Здійснювати стимулювання неперервної освіти педагогів.
-
Підвищити особисту відповідальність кожного члена педагогічного колективу за якість та результативність роботи.
-
Забезпечити виконання плану проходження вчителями гімназії курсів підвищення кваліфікації на 2022 - 2023 навчальний рік.
-
Забезпечити соціальний захист учнів та працівників гімназії.
-
Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час освітнього процесу так і поза межами гімназії.
-
У освітньому процесі забезпечувати духовну єдність поколінь, збереження родинних традицій, звичаїв, виховання в них національної свідомості й самосвідомості.
-
Підвищувати педагогічну майстерність колективу шляхом активної участі в роботі методичних об’єднань, конкурсах професійної майстерності різного рівня.
-
Організувати у гімназії освітній процес на основі демократизації міжособових відносин за принципом співтворчості та співробітництва.
-
Ефективно використовувати методики особистісно-орієнтованого навчання в напрямі індивідуалізації та диференціації освітнього процесу з метою більш повної реалізації можливостей кожної дитини на уроці і підвищення їх навчальних досягнень.
-
З метою реалізації програми інформатизації освіти впроваджувати в навчальний процес інтерактивні методи навчання із застосуванням педагогічних програмних засобів.
-
Активізувати роботу вчителів-предметників у напрямі підвищення досягнень обдарованих дітей через їх участь у науково-дослідній роботі в рамках МАН, предметних олімпіадах, конкурсах тощо.
-
Модернізувати матеріально-технічну базу гімназії, долучивши до цього процесу Оліївську сільську раду, приватні підприємства, громадськість, спонсорів.
-
Продовжити здійснення батьківського всеобучу через діяльність батьківського лекторію, батьківські збори, індивідуальну роботу з батьками щодо попередження скоєння правопорушень серед школярів, невідвідування учнями уроків та залишення їх без поважних причин.
-
Активізувати спортивно-масову роботу в закладі освіти через залучення учнів до різних видів спортивних занять, виховання бажання займатися спортом, вести здоровий спосіб життя.
-
Продовжити активну роботу по забезпеченню реформування освіти та забезпечити умови для отримання учнями якісної освіти.
-
Дотримуватися вимог «Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти»
-
Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.
-
Забезпечити створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників закладу, виховання економічної, естетичної, правової та трудової культури.
-
Розширити зв’язки з громадськими організаціями.
-
Удосконалити систему виховної роботи.
-
Підвищити імідж закладу.
-
Забезпечити умови збереження життя і здоров’я учнів у період воєнного стану.
Вважаю свою діяльність та діяльність колективу Оліївської гімназії щодо забезпечення доступності та обов’язковості повної загальної середньої освіти, рівного доступу до освіти виконаною в повному обсязі.
Директор Оліївської гімназії Альона ПОНІР